Závod Kynologické ligy Kraje Vysočina

26.04.2015 10:34

Letošní první závod kynologické ligy se konal v Záborné. Zira nejen že byla opět nejmenším účastníkem, ale navíc zrovna hárala. Nejhorší byla hned úvodní část závodu – stopa v jeteli Ziře zjevně nesedla. Do prvního předmětu šla celkem dobře, ale pak se začala flákat a pochodovala si jako někde na výletě. Na poslušnosti jsem se dočkala překvapení v podobě velmi originálního provedení aportu. Vyslání, sebrání a přinášení bylo pěkně rychlé, bez chyby. Pak mě Zira oběhla a předpisově předsedla. Jenže zezadu. U diváků to mělo velký úspěch. Nepomohl ani můj dodatečný povel „Ke mně“ – jen snaživě poposedla ještě blíž a dala mi ránu činkou do lýtek. Diváci už skoro řvali smíchy :-)

Nejvíc mě ale Zira překvapila na obranách. Ačkoli plac ani figuranta nikdy neviděla (kvůli hárání jsme netrénovali ani těsně před závodem), oběhla všechny makety, vyštěkávala a kousala bez problémů a jako vždy sebejistě. Ač cizí, tak ten chlap měl prostě RUKÁV a ona ho chtěla.

Celkovým počtem bodů 277 (87/94/96) získala Zira 3. místo v kat. ZVV1 a zároveň cenu za nejlepší poslušnost závodu! Družstvo KK Luka nad Jihlavou je zatím na průběžném druhém místě (více na nacvicak.com).   

 

foto Kamila Rychetská